Poslanecká sněmovna včera schválila postupné zvýšení televizních poplatků až na 135 Kč v roce 2008, rozhlas bude dostávat od koncesionářů 45 Kč měsíčně. Kromě jiného je v zákoně o televizních a rozhlasových poplatcích ve třetím paragrafu nový odstavec, který definuje, kdo má oběma veřejnoprávním médiím platit:
(4) Jestliže je fyzická osoba nebo právnická osoba, která není přihlášena v evidenci poplatníků rozhlasového poplatku nebo v evidenci poplatníků televizního poplatku, odběratelem elektřiny připojeným k distribuční soustavě, považuje se za poplatníka rozhlasového a televizního poplatku s povinností platit, pokud Českému rozhlasu nebo České televizi (dále jen „provozovatel vysílání ze zákona“) po jejich písemné výzvě neoznámí písemným čestným prohlášením opak, a to s účinností od marného uplynutí lhůty 30 dnů ode dne doručení této výzvy. Součástí výzvy musí být poučení o následcích neprokázání opaku v takto stanovené lhůtě.
V praxi to znamená pozitivní předpoklad, že kdo má doma elektřinu, ten se dívá na televizi nebo poslouchá rozhlas. Takový postup je obvyklý třeba ve Slovinsku. Zákonodárci vycházeli z údajů Českého statistického úřadu z posledního sčítání lidu, z nichž plyne, že televizi a rozhlas má doma 99 % domácností. Kdo nebude chtít platit desátek Kavčím horám nebo Vinohradské 12, musí jim poslat čestné skautské, že doma kouká do zdi. Jinak bude brán za neplatiče a hnusáka, bez ohledu na to, že v bedně pěstuje třeba macešky. Zákon musí projít ještě senátem, podškrábnout by ho měl také prezident.